Blog

Salut Generaţia Z!

Copiii Generației Z au crescut utilizând social media și au folosit de mici tehnologia video mobilă. Ei au atitudini diferite, sunt mai întreprinzători, au crescut cu motoarele de căutare și le place să descopere singuri soluții, sunt cei deschiși la noile inovații: mașinile fără șofer și capacitatea de a-și imprima 3D batoane de ciocolată….

Copiii care sunt la curent cu noile tehnologii de la vârste fragede, se spune adesea că sunt vulnerabili emoțional…Consecinţele unei tehnologizări excesive pot fi grave… Părinții şi profesorii sunt parteneri în procesul educației. Ei comunică cu sufletul și educă pentru viață. Profesorii vin să completeze educația din familie și să ofere informații utile, adecvate intereselor elevilor, care să susțină adolescenții în procesul de maturizare, într-un drum lung și plin de încercări. Educatorii nu doresc să formeze eroi, ci mai degrabă ființe umane care îşi cunosc limitele şi forțele, tineri sănătoși emoțional, echilibrați și pozitivi. Personalitatea copiilor trebuie clădită cu înțelepciune şi liniște, cu respect pentru valori pozitive. Fiecare generație are specificul ei, nu putem spune că una era mai bună decât cealaltă; e important pentru toți, dacă tinerii exersează valori precum: binele, frumosul, adevărul, toleranța și respectul, prietenia și iubirea.” Ioana Şandru, psiholog Şcoala A.R.C.

“Ca voluntar in cadrul proiectului iTech Skills and Challenge, bazat pe conceptul educational STEM si derulat de catre JA Romania si Honeywell Hometown Solutions, am participat la Scoala Metropolitana ARC, clasa a V-a, la activitatea Avatar cu chip si nume din cadrul programului #scriemCOD. Acesta activitate de tip learning by doing – invatam experimentand – este menita sa stimuleze creativitatea copiilor, incurajandu-i sa isi dezvolte cunostintele si competentele STEM.

Copiii au reactionat pozitiv in timpul activitatii, au fost implicati si activi, fiind preocupati sa inteleaga ce au de facut astfel incat sa fie primii care termina de #scrisCOD. Faptul ca au preferat sa ne petrecem chiar si pauza impreuna, pentru a termina de lucrat activitatea, m-a bucurat si a reprezentat, totodata, un feedback pozitiv pentru initiativa mea de a fi profesor pentru o zi. Iata cum, daca experimentarea si jocul devin parte din invatarea, scoala poate fi atractiva.

Reusita acestei prime activitati se datoreaza si elevilor cu care am lucrat, cat si domnului profesor George Trifan, care m-au primit cu caldura si cu entuziasm pentru derularea acestui proiect.” Gabriela Bondrea, voluntar compania Honeywell

A te afla in fata copiilor si tinerilor de azi cred ca este un exercitiu de sinceritate. Nu poti sa mai deschizi nici o cale de comunicare reala cu ei daca nu esti autentic. Cred, de asemenea, ca a fi autentic inseamna a-ti recunoaste vulnerabilitatea. Asa m-am aflat…si eu de vorba cu copiii de la Scoala Metropoluitana A.R.C. despre siguranta pe Internet. Cred ca discutiile acestea…ca de la egal la egal…in lumea aceasta care se indreapta spre orizonturi nebanuite nici de ei dar nici de noi, fara stereotipii, discutiile acestea, zic, sunt solutia pentru iesirea din impas si construirea relatiei cu copiii nostri nu pe baza controlului si a manipularii, ci pe respect si incredere. Ligia Necula, jurnalist Radio Romania Cultural

“Parteneriatul dintre Centrul Social Multifuncțional pentru Copii „Sfântul Nicolae” al Arhiepiscopiei Craiovei-Mitropoliei Olteniei și „Școala Metropolitană ARC” a început în primăvarea anului 2016 .

Prin intermediul acestui parteneriat, s-au dezvoltat numeroase proiecte socio-educaționale, care au avut ca scop dezvoltarea în rândul copiilor a sentimentului de solidaritate și spirit civic, dar și de apartenență prin socializare și comunicare.

Aceste sentimente și relații între copiii, au fost împătășite și consolidate cu ocazia Sărbătorilor de Iarnă, a Sfintelor Paște, cu ocazia derulării proiectului „Un mățisor pentru o cauză socială”, a Workhop-ului „Campania Anti-Bullying, precum și cu alte ocazii pe care cei doi parteneri le-au considerat utile în dezvoltarea personală a copiilor.

Mă bucur foarte tare că am găsit în ARC un partener dedicat, deschis și orientat spre cauza socială a copiilor defavorizați și care să le ofere totodată acestora oportunitatea cunoașterii culturii antreprenoriale și valorizarea muncii lor, elevii ARC având cunoștințe solide în acest sens.” As.MSC.Mihaela Morăraș, Director

Lasă un răspuns