News Letter

Newsletter Iunie 2018

ŞCOALA GIMNAZIALĂ METROPOLITANĂ A.R.C.

IUNIE 2018

ARACIP- Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar  a reconfimat  calitatea educaţiei în Şcoala Metropolitană A.R.C., în urma evaluării externe  efectuate la sfârşitul acestui an şcolar.

Astăzi  se pune un accent puternic pe urmărirea calităţii educaţiei în reformele educaţionale în curs, atât în contextul local, cât și în cel international. Pentru reuşita acestora, este necesară o întelegere globală a naturii complexe a calităţii educaţiei în școli, corelată atât cu aşteptările beneficiarilor, cât şi cu standardele de calitate.

Ce înseamnă pentru o şcoală această acreditare?  Prestigiu în plan local, regional, naţional, european, un scor favorabil la compararea cu alte unităţi de învătământ din aceeaşi categorie, o revigorare a încrederii în şcoală şi în educaţia din România, ca mijloc de promovare socială.

Cadrele diactice obţin recunoaştere  socială , încrederea elevilor şi părintilor, respectul faţă de statutul lor în comunitate. Elevii pot să aibă încredere că şcoala îi va pregăti mai bine pentru  succes  profesional, că au ales instituţia de învătământ potrivită, că pot fi pregătiţi pentru a se integra cu succes în societatea cunoaşterii şi pentru a face faţă schimbării. Părinţii pot avea încredere că şcoala aleasă determină progresul copiilor lor, este relevantă pentru viitorul lor şi  nu  vor fi nevoiţi să recurgă la meditatii şi la alte forme de pregătire suplimentară a copiilor lor.

Acreditarea obţinută de Şcoala Metropolitană A.R.C.este o confirmare a strategiilor şi programelor de dezvotare instituţională şi de management a şcolii. 

A.R.C. în comunitate. S-au desfăşurat  ultimele etape din proiectul Şcoala bucuresteană dezbate. Alege!, organizat de PROEDUS. Au fost aplicate chestionare în cadrul cercetării cu privire la  calitatea şi perspectivele educaţiei, iar opiniile şi sugestiile elevilor, părinţilor şi profesorilor Şcolii A.R.C.  au fost centralizate şi trimise către PROEDUS, o contribuţie consistentă la analiza derulată la nivelul Capitalei cu scopul de a fundamenta strategii de îmbunătaţire a mediului educaţional.

10 ani de A.R.C.! Pe 21 mai am aniversat ZECE ani de construcţie a unei comunităţi educaţionale:  Şcoala Gimnazială Metropolitană A.R.C.!

Fundaţia Romanian Business School  a început acest proiect acum paisprezece ani, cu această viziune : formarea unei generaţii de copii si tineri cu gândire critică, deschişi către lume, dornici să se implice în viaţa cetăţii, cu iniţiativă, interesaţi de arte si stiinta, de dezvoltare personală, cu spirit antreprenorial, care au ca repere  standardele secolului al XXI-lea. 

Aşa s-au născut Grădiniţa Prikindel şi Şcoala Gimnazială Metropolitană A.R.C..

De Ziua Mondială a Diversităţii Culturale, am marcat şi una dintre valorile fundamentale ale şcolii noastre: MULTICULTURALITATEA!

Formaţia VAMA, la Aniversarea a 10 ani de la inaugurarea Şcolii  Metropolitane Gimnaziale A.R.C.

Clasa a VIII-a, la parada elevilor

Clasa a V-a, defilare de sărbătoare

Clubul de debate, clasa a VI-a, premiat cu ocazia aniversării

Prim-plan

Perfecţionarea continuă şi schimbul de experienţă, calea spre succes profesional!

PROIECTUL ERASMUS+ la A.R.C., De la știință la artă – STEM-A

Profesorii Școlii Gimnaziale Metropolitane A.R.C. au participat în Proiectul Erasmus+, STEM-A: De la știință la artă, într-un schimb de bune practici școlare, împărtășind experiențe STEM cu profesorii și elevii din țările partenere: Grecia, Turcia și Italia, în perioada aprilie – iunie 2018. 

Partenerii proiectului STEM-A au valorizat procesul de învățare a științei și tehnologiei dintr-o perspectivă inovatoare, având o influență pozitivă asupra cunoștințelor și abilităților elevilor. Cea mai importantă țintă a proiectului a fost promovarea învățării prin atelierele STEM-A, care să crească performanțele elevilor prin formarea și difuzarea cursurilor STEM în școli.

Participanții au împărtășit experiențele multiculturale prin participarea la experimentele STEM în școlile partenere și în spațiul e-twinning. Proiectele de robotică și produsele pregătite de elevi au fost diseminate online.

Profesorii au fost provocați să promoveze metodele inovatoare STEM, experimentele și metodele educaționale moderne, tehnologiile SMART, learning by doing și să disemineze produsele proiectului în școli, căci ”nimic măreț nu a fost vreodată realizat fără entuziasm” (Ralph Waldo Emerson). Psiholog, Dr. Ioana Șandru

Vizita la Şcoala Metropolitană A.R.C. a colegilor profesori din tările proiectului

Prim-plan

Profesorii noştri creează auxiliare didactice originale şi programe pentru oferta educaţionala marca A.R.C.   Prof. Ileana Cernat, autoarea cursului de multiculturalitate, a oferit doamnei Inspector Mona Tabacu ( IS sect. 3) detalii despre jocul educaţional pe care l-a creat.

Prim-plan

Universul complex al generaţiei Z –  Interviu cu Mihnea Băluţă, 11 ani

Dragă Mihnea, hai să povestim despre ”Lumea lui Mihnea”!  Când te întreabă cineva ce îţi place să faci cel mai mult, ce pasiuni ai, ce iţi vine imediat în minte?

Construiesc roboţi lego! J. Folosesc platforma  Mindstorms [O platformă software-hardware pentru dezvoltarea și programarea de roboți din piese Lego. Fiecare versiune a sistemului include un mini computer care controlează sistemul, un set de senzori, motoare modulare și piese Lego pentru construcția părților mecanice .n.n] Îmi place să construiesc roboţi de la zero. Ultimul robot pe care l-am construit împreună cu un prieten este un luptător cu buzdugan, lance, aripi etc. Lucrez in Mindstorms EV 3 sau I . Un program uşor, ca  să faci upgrade la roboţi.

Ce activităţi te mai pasionează?

Mă uit la TV ( la desene animate – sunt şi eu copil)- cel mai mult îmi place  Loud House:  întamplările din viața cotidiană a unui băiat numit Lincoln Loud, care este singurul fiu dintr-o familie mare,cu 11 copii. Are zece surori foarte diferite. Lincoln face mereu planuri de a-și face o viață mai buna în familia lui aiurită.

De ce iti place?

Este cel mai realist, dar  şi pentru că mă îndepărtează de supărări, de sâcâiala de  la teme, mă relaxează…

Şi la ce te mai uiţi, la televizor?

La ştiri, dar nu la ştiri sinistre!!!

Ce îţi place cel mai mult, când esti acasă?

Să ascult glumele lui tatei! Îmi place să vorbesc despre Grecia .. îmi place  istoria.. şi asa am început să învăţ şi limba greacă.

Cum înveţi limba greacă!?

De unul singur, am învăţat numerele, expresii de bază… Mă folosesc de Internet, dar şi din cărţi. Din cărţi, doar greaca veche .. de exemplu  îmi place foarte mult seria de cărţi cu  Percy Jackson [Percy Jackson & the Olympians, o serie  de romane de aventuri fantastice, scrisă de Rick Riordan. Scriitorul  a început să imagineze povești pentru fiul său Haley Riordan. N.n.] Pe toate le-am citit, sunt foarte interesante. Îmi place şi personajul, dar îmi plac şi întâmplările. De exemplu, de curand am citit despre lupta între fraţi ..”iubire frăţească”… între ghilimele.. cum îmi place mie să spun ..un frate ciclop care are intenţii rele..

Şi mai folosesc şi dicţionare şi alte cărţi..  De Paşte, am cumpărat o carte despre Grecia, pentru copii… teste, reţete: foarte tare mi s-a parut Tortuleţul Cal Troian.. mama mi-a promis că o să facem prăjitura împreună … de-abia aştept!

Cu cine discuţi despre toate aceste cărţi, personaje şi întâmplări…?

Cu Tudor şi Radu, colegii mei de clasă… dar şi cu adulţi: am fost într-o vizită, o aniversare… şi tocmai citisem despre lgenda lui Heracles.. şi am început o discuţie foarte interesantă cu gazda , care era pasionată de legendele şi miturile Greciei .. am vorbit non-stop .. şi am avut chiar o dispută… al cui fiu era Heracles… şi am avut dreptate… al Alcmenei,  nu al Herei. I-am argumentat că dacă ar fi fost fiul lui Zeus şi al Herei, nu ar fi fost erou, ci zeu… oricum acum e nemuritor… că este o constelaţie… mai vorbesc şi  cu părinţii, cu prietenii mei de la munte…

Ce îti place la orele de debate?

Îmi plac dezbaterile, când caut exemple din viaţa normală ca să ne susţinem argumentele. Caut exemple şi dovezi  în întâmplările din viaţa de zi cu zi,  în ceea ce citesc, chiar şi în  desenele animate pe care le urmăresc. Îmi place experienţa, să lucrez în echipă: team working şi mă simt ca un războinic, mă lupt cu echipa adversă,.. îmi plac şi premiile J. Ultima recompensă pentru o rundă de debate în care am avut un rezultat bun, a fost o excursie la Grădina Zoologică şi la Muzeul Antipa.. cea mai tare zi! ( Excursia a fost gândită ca o explorare, care să întărească argumentele elaborate într-o dezbatere pro-contra la orele de debate, pe tema drepturilor animalelor şi a responsabilităţii oamenilor faţă de acestea [n.n.] )

 

Mihnea, alături de colegii lui din  clasa a V-a care au avut prestaţii excelente la dezbaterile pro-contra desfăşurate la  orele de debate, vizitând animalele despre ale căror drepturi au discutat în clasă!

Ce îţi mai place să citeşti ?

Citesc şi poezii: Peneş Curcanul mi-a plăcut foarte mult!

Ce performanţe ai avut în acest an şcolar?

La istorie am avut 10 pe linie ,  la geografie m-am calificat  la faza pe municipiu a Olimpiadei, unde am câştigat locul al II-lea.

Geografia este  o pasiune? Nu mi-ai menţionat-o la începutul discuţiei noastre..

A… nu îmi plăcea,  dar la opt ani am inceput să am o curiozitate pentru  hărţi. Am cumparat prima hartă când  mă pregateam să plec împreună cu părinţii în Austria. Am înţeles că acolo se  vorbeşte germana şi eram curios să ştiu unde era ţara… dacă era aproape de Germania.

De ce erai curios?

Citisem despre Al Doilea Război Mondial şi despre dictatori .. m-au înfricoşat..şi asociam germanii cu războiul.. dar am cautat pe internet, am aflat mai multe..am cumpărat harta

Am început să fiu şi mai interesat de geografie după ce am citit Percy Jackson & the Olympians… erau nişte coordonate.. latitudine şi longitudine.. Şi Percy a spus:  “They are not just numbers, they are geographic coordinates” ..nu sunt doar numere ci… şi a avut legătură  cu geografia.. mi-am zis: dacă acolo e insula lui Polifem, trebuie sa ma duc…!

[zâmbeşte]

Deci te-ai apucat din nou de geografie…

Când s-au închis şcolile iarna aceasta .. era ninsoare.. am vrut să aflu mai multe despre ninsori, vânturi, climă..aşa am început să fiu interesat şi mai mult de geografie. Din nou..

Unde te vezi peste zece ani? Ai avea 21 de ani, nu?

Aş vrea să fiu profesor.. Doar că mătuşa mea îmi povesteşte mereu despre  firma  ei… aş vrea să fiu contabil.. mă cam pricep cu banii [zâmbşte] , dar mi-ar plăcea să fiu şi scriitor, cred că am talent…aş vrea să ştiu  multe meserii, ca  să strâng bani..dar mai degrabă aş vrea să fiu IT-ist..

Banii contează… dar dacă s-ar câştiga mai mulţi bani din sport, de exemplu, ai alege această ocupaţie doar pentru bani?

Dacă merită, dacă îmi place..dacă am vocaţie, în copilarie sau adolescenţă.. nu ştiu ce să zic.. am jucat badminton..

Deci algerea ar fi…?

Ca profesor esti plătit mai puţin… dar îmi place să îi învăţ pe copii, uneori visez că o să fiu cel mai bun  profesor, o să ajung la ştiri.. cred că cel mai mult aş vrea să fiu profesor de informatică !

[…Mihnea, o minte exploratorie, curioasă… capabilă să integreze experienţe şi informaţii, antrenată să înţeleagă dincolo de prejudecăţi … un umor remarcabil.. o atitudine relaxata, o fire comunicativa, ludică… o bucurie să discuţi cu el…n.n.]

Bilanţ 2017-2018

  • Şcoala Gimnazială Metropolitană A.R.C. a îndeplinit cu succes criteriile de performanţă în educaţie ale comisiei de evaluare externă de la ARACIP.
  • Cei 100 de elevi ai şcolii noastre au obţinut rezultate deosebite la concursurile naţionale din acest an şcolar.
  • La Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a, Mircea Roată-Palade şi Mihaela Ştefan au obţinut nota 10 (zece) la ambele probe, Limba şi literatura română şi matematică!
  • Elevii de la clasele primare au obţinut 225 de premii la fazele judeţene ale concursurilor de cultură generală şi patru elevi au obţinut premiul I la nivel naţional.

Clasa

Rezultate la concursuri

(nr. elevi care au obţinut premii şi menţiuni)

Nivel local Nivel judeţean Nivel naţional Nivel internaţional
pregătitoare

89

I-a

     69

a II-a        25

a III-a        31

4

a IV-a        11

 

  • La concursul COMPER COMUNICARE, etapa naţională, Panciu Cosmin din clasa III-a, a obţinut Premiul I, cu 100 de puncte.
  • La concursul COMPER COMUNICARE, la disciplina Matematică, etapa naţională, Preda Mario George, Ciobanu Eliza, Duică Mihai   din clasa III-a, au obţinut Premiul I, cu 100 de puncte.

Clasa a III-a

  • S-au mai remarcat: Panciu Cosmin din clasa a III-a – locul al II-lea la concursul Gazeta matematică, Aleman Luca şi Moldoveanu Andrei cl a II-a, Premiul I la concursul Gazeta matematică, Sara Cojocaru din clasa a IV-a, locul I la COMPER, disciplina Limba română, etapa a doua.
  • Frunzulică Jessi, Gheorghe Dan, Ionescu Rareş şi Moldoveanu Bogdan din cl a II-a au obtinut Premiul I la COMPER,  disciplina Limba. română, etapa  a doua.
  • Clasa I  a obţinut rezultate foarte bune în etapa a doua a concursului COMPER. La disciplina Matematică, Enaru David, Iane Radu, Melis Andra, Spătaru Ana Maria au obţinut punctajul maxim. La Cangurul în lumea poveştilor– patru  copii au obţinut calificativul  excelent şi la Cangurul matematician,  trei elevi au obţinut calificativul EXCELENT. La concursul Micii exploratori, treisprezece elevi au obţinut 100 de puncte.
  • Din cei 18 elevi de la clasa pregătitoare, 15 au obţinut Premiul I la fazele judetene, la toate cele cinci concursuri la care participat.

Elevii de gimnaziu şi performanţele lor 2017-2018

 

Clasa Rezultate la concursuri de matematică, ştiinte şi tehnologii

(nr. elevi care au obţinut premii şi menţiuni)

Nivel local Nivel judeţean Nivel naţional Nivel internaţional
a V-a 5 2    
a VI-a 0 1    
a VII-a 1      
a VIII-a 6 5 2  

 

  • Medalia de argint la faza naţională a Olimpiadei de informatică (Mircea Roată-Palade din clasa aVIII-a)

  • Premiul al II-lea la faza judeţeană a Olimpiadei de geografie (Mihnea Baluţă din clasa a V-a)
  • Premiul al II-lea la faza pe sector a Olimpiadei de biologie (Celik Alperen-Celal din clasa a VII-a)
  • Din cei douăzeci de elevi ai şcolii noastre care au fost premiaţi la concursul de limbă şi literatură română COMPER- Comunicare, faza judeţeană,  Ioniţă Radu ( cl. a V-a), Roată-Palade Mircea (cl. a VIII-a, 100 de puncte) şi  Duma Matei (cl. a VIII-a) au obţinut premiul I.
  • Vicenţiu Buşu şi Dan Bădănău din clasa aVI-a s-au calificat în semifinala concursului de oratorie pentru elevii de gimnaziu, organizat de ARDOR în parteneriat cu Opera Comică pentru Copii.

  • Clasa a IV-a şi elevii din Clubul Junior Achievement au realizat o premieră: au devenit membri în cea mai mare comunitate de mici antreprenori din lume, au primit certificate de absolvire a cursurilor Junior Achievement: Economia noastră şi It’s my business!, recunoscute de Ministerul Educaţiei Naţionale şi la nivel internaţional.

  • R.C.-aşii au promovat testele de limba engleză Cambrige YLE la cele trei niveluri de dificultate: Starters, Movers,Flyers. Astfel,  A.R.C.-asilor le sunt recompensate eforturile de a invata limba engleză, la un nivel competitiv A1, respectiv A2, pe Scala Comună Europeană de Referinţă pentru Limbi a Consiliului Europei şi  totodată reprezintă modul ideal de a-i obişnui cu cerinţele unui examen internaţional.    CONGRATULATION EVERYBODY!
  • Rezultate la concursurile de limba engleză: 34 de elevi au promovat concursurile de limba engleză Trinity. Bădănau Dan ( cl. a VI-a), Manolovici Carla (cl. I), Melis Andra (cl. I), Surdu Livia (cl. I), Grancea Petru (cl. Pregătitoare) au promovat cu
  • Performanţă şi hobby! Petru Anghel din clasa a V-a obţine an de an medalii la sportul pe care îl practică cu plăcere şi perseverenţă la Bucharest Sport Club. Cel mai recent succes este locul al II-lea la proba 100 M Spate la competiţia Cupa AMNB – OPEN

 

Ultimele noutăţi

20.06.2018 Antreprenoriat şi tehnologie pentru o societate mai bună. Elevii din Şcoala A.R.C. au participat la două ateliere demonstrative oferite de reprezentanţii organizaţiei  ADFABER  în România, iniţiatorii proiectului Code School. Acesta este un proiect de antreprenoriat social, care funcţionează ca un club de tehnologie informatică, în care copiii învață să codeze folosind jocuri și roboți, pentru a oferi o viaţă mai bună pentru mai mulţi oameni.

Copiii noştri au fost iniţiati în crearea unei aplicaţii pentru mobil, care să ajute comunitatea şi în scrierea unor linii de cod, înţelegând diferenţa între “a juca” şi “a crea”  jocuri video, o profesie de viitor.

ADFABER este partenerul și coordonatorul internațional pentru Hour of Code în România, cel mai mare eveniment educațional din domeniu şi promovează dezvoltarea societății și schimbarea socială prin tehnologie. www.adfaber.org

 

26.05.2018 – Gala Junior Achievement Romania

Micii antreprenori de la Clubul Micul Antreprenor Junior Achievement din Şcoala A.R.C. au participat la Gala Asociaţiei Junior Achievement România, care a aniversat 25 de ani de educaţie antreprenorială în Români. Clubul Micul Antreprenor Junior Achievement la Gala Asociaţiei Junior Achievement România

08.06.2018 A.R.C.aşii au finalizat modulul digital Este afacerea mea! – It’s my future!

Micii A.R.C.aşi  de la Clubul Junior Achievement au finalizat modulul digital “Este afacerea mea! – It’s my future!” şi au completat  formularele de feedback către Junior Achievement România, împartăşind opinii şi sugestii despre acest curs.

06.06.2018 În sala de conferinţe a Şcolii Metropolitane A.R.C., a avut  loc simpozionul „Ziua Mondială a MEDIULUI”, organizat în parteneriat cu Agenţia Naţională de Protecţie a Mediului. Au participat 50 de elevi din şcoala noastră şi din alte cinci şcoli gimnaziale din Bucureşti. Au fost prezentate mai multe materiale video realizate de elevii participanţi, care au primit diplome de recunoaştere a contribuţiei lor la campania de conştientizare a pericolelor care ameninţă echilibrul ecologic al planetei şi a importanţei protecţiei şi conservării mediului natural.

Şcoala Metropolitană A.R.C. a fost reprezentată de elevii Petru Anghel şi Mario Coman. Elevii de la clasele I si a II-a au prezentat machetele realizate în acest proiect.

Grădina şcolii – un proiect permanent

23.05.20128. Copii şi părinţi – atelier de olărit – Clasa pregătitoare

 

Elevii A.R.C. îşi prezintă activitatea! Portofoliile- oglinda unui an de explorare în lumea cunoaşterii, de eforturi, succese, dezvoltare personal, un an cu multă bucurie din activităţi inedite. Părinţii şi mentorii îi ascultă cu dragoste,  satisfacţie, curiozitate şi mândrie.

Clasa a III-a

Clasa a IV-a

Clasa I

 

Absolvenţi- 2018

Clasa a VIII-a -Şeful de promoţie, Mircea Roată-Palade, înmânează Cheia Succesului lui Celik Alperen-Celal, din clasa a VII-a.

Ne mândrim cu ei! Mircea Roată-Palade şi Mihaela Ştefan au obţinut nota 10 (zece) la ambele probe ale Evaluării Naţionale pentru clasa a VIII-a

Clasa a IV-a

Absolvenţii clasei  a IV-a, alături de părinţi şi profesori

Târţău Matei, cl. a IV-a

La revedere, Grădi! Grupa mare de Prikindei se gândeşte cu emoţie la  primul an de şcoală !

La revedere, dragă Grădi! Prikindei, vă aşteptăm la şcoală!

 

 

Premii şi flori

După faptă şi răsplată! Recunoaşterea eforturilor şi a succesului şcolar în cadrul serbărilor de sfârşit de an. Discursuri emoţionante, oneste şi extrem de mature.

Rebega Alexia Maria, cl. a VI-a

Clasa a II-a

Clasa I

Clasa pregătitoare

Clasa a VI-a

Clasa a V-a

Clasa a VII-a

 

Despre A.R.C. în comunitate. Ce spun partenerii noştri?  Toate instituţiile şi organizaţiile cu care a colaborat Şcoala Metropolitană A.R.C. şi-au exprimat satisfacţia şi bucuria de a întâlni comunitatea noastră, de a lucra cu elevii şi profesorii şcolii. Impresia  lor ar putea fi exprimată, pe scurt, prin aprecierea entuziasmată a unuia dintre oaspeţi : “Mulţumim mult pentru ocazia de a-i cunoaşte pe micuţi. Ne-am bucurat alături de ei şi ne-au transmis o suuuper energie!!” Cristina Piele- Program Manager, organizaţia internaţională Adfaber.

Începe vacanţa mare!

Petrecerea clasei a IV-a, la piscină, a marcat încheierea unei etape şi începutul vacanţei!

Summer A.R.C.

În fiecare zi, timp de cinci săptămâni, vă aşteptăm cu jocuri matematice, concursuri, jocuri pe calculator, vizionare de  filme motivaţionale şi documentare, activităţi  de explorare, learning by doing la clubul Junior Achievement, exerciţii vesele de discurs creativ, lecturi şi ateliere de scriere creativă, provocări matematice, suport pentru temele de vacanţă, club de artă, ateliere creative, jocuri sportive, excursii, drumeţii. Tot programul pe www.scoala-arc.ro   

Recomandări de activităţi în vacanţă!

Academia DialogON – ARDOR

Discurs Public (Public Speaking)

Durata: 3-4 ore / zi, 4 zile

Clasele 6-12

Bucureşti

 

Barack Obama, Winston Churchill, Mahatma Ghandi – oameni celebri de care sigur ai mai auzit. Ce au ei în comun? Înainte să fie celebri, au învățat să vorbească în public. Cele mai originale și creative discursuri se construiesc, bucată cu bucată, pentru fiecare audiență în parte, ținând cont de o multitudine de factori. În cadrul atelierului de Discurs Public vei primi informații despre mai multe tipuri de discurs și ce le caracterizează, despre structura unui discurs bun și exemple de discursuri celebre. Dar cel mai important vei avea oportunitatea să practici aceste super-puteri noi accesate care te pot ajuta să inspiri audiențele de azi să facă schimbarea de mâine!

 

Vacanţă minunată!

„Live in the sunshine, swim the sea, drink the wild air.”

Ralph Waldo Emerson

Lasă un răspuns