Mesajul Preşedintei Fundaţiei Romanian Business School
Am pornit la drum in 2008 cu acest gand: cum educam un copil, ACEST copil al generatiei Z, sa devina o fiinta functionala si fericita in acesata lume complexa si dinamica a sec al XXI-lea, sa creasca fara teama ca povestea lui nu are sens?
Programe de reformă educațională sunt întreprinse în întreaga lume. Toate recomandă implicarea tuturor, cadre didactice, parinti, institutiile statului si societatea civila, mediul antreprenorial intr-o reforma a paradigmei de educatie, o adaptare dinamica la nevoile de dezvoltare ale copiilor si adolescentilor.
Fundatia Romanian Business School este un proiect care a demarat acum paisprezece ani. Prin Gradinita Prikindel , Scoala Metropolitana Gimnaziala A.R.C. si After School, ne dorim sa formam un om curios si independent, deschis catre lume, un cetatean responsabil si implicat in schimbarea sociala, care indrageste artele, minunile lumii fizice și oamenii, care este constient de calitatile sale si invata sa le foloseasca pentru a rezolva problemele complexe cu care se va confrunta.
Oferta educationala, rezultatele elevilor nostri, echipa de profesori si manageri, implicarea in viata comunitatii reprezinta o frumoasa carte de vizita: premii obtinute la olimpiade, la concursuri civice , la examenele Cambridge, concursurile de matematică aplicată si limbi moderne Cangurul, participare la activitatile si concursurile Cluburilor Europene, statut de Centru de Examinare Cambridge si Trinity, afilierea la Centrele UNESCO, cursuri de multiculturalitate, de dezbateri in limba romana, Club de debate in limba engleza, Clubul Micii Antreprenori Junior Achievement, proiecte sociale, parteneriate cu muzee si ONG-uri pentru diverse proiecte.
Colaboram cu profesionisti din arta, stiinta si tehnologie, antreprenori si initiatori de proiecte sociale care ne ofera expertiza in orientarea strategica si in proiectele de dezvoltare a scolii.
Credem că fiecare copil poate schimba lumea într-un mod profund, daca inzestrarea sa naturala este valorificata in deprinderi pentru tot parcursul vietii, daca invata cu bucurie, dar si cu dedicatie, disciplina si efort constant pentru a avea performante profesionale si o viata echilibrata, pentru a contribui la o societate armonioasa si libera.
Toti suntem responsabili pentru cum va arata lumea de maine si pentru povestea copiilor nostri! Daniela Costachel, Manager Şcoala Metropolitană A.R.C.
Salut Generaţia Z!
Copiii Generației Z au crescut utilizând social media și au folosit de mici tehnologia video mobilă. Ei au atitudini diferite, sunt mai întreprinzători, au crescut cu motoarele de căutare și le place să descopere singuri soluții, sunt cei deschiși la noile inovații: mașinile fără șofer și capacitatea de a-și imprima 3D batoane de ciocolată…. Copiii care sunt la curent cu noile tehnologii de la vârste fragede, se spune adesea că sunt vulnerabili emoțional…Consecinţele unei tehnologizări excesive pot fi grave… Părinții şi profesorii sunt parteneri în procesul educației. Ei comunică cu sufletul și educă pentru viață. Profesorii vin să completeze educația din familie și să ofere informații utile, adecvate intereselor elevilor, care să susțină adolescenții în procesul de maturizare, într-un drum lung și plin de încercări. Educatorii nu doresc să formeze eroi, ci mai degrabă ființe umane care îşi cunosc limitele şi forțele, tineri sănătoși emoțional, echilibrați și pozitivi. Personalitatea copiilor trebuie clădită cu înțelepciune şi liniște, cu respect pentru valori pozitive. Fiecare generație are specificul ei, nu putem spune că una era mai bună decât cealaltă; e important pentru toți, dacă tinerii exersează valori precum: binele, frumosul, adevărul, toleranța și respectul, prietenia și iubirea.” Ioana Şandru, psiholog Şcoala A.R.C.
ARC IN COMUNITATE
Marturii
“Ca voluntar in cadrul proiectului iTech Skills and Challenge, bazat pe conceptul educational STEM si derulat de catre JA Romania si Honeywell Hometown Solutions, am participat la Scoala Metropolitana ARC, clasa a V-a, la activitatea Avatar cu chip si nume din cadrul programului #scriemCOD. Acesta activitate de tip learning by doing – invatam experimentand – este menita sa stimuleze creativitatea copiilor, incurajandu-i sa isi dezvolte cunostintele si competentele STEM.
Copiii au reactionat pozitiv in timpul activitatii, au fost implicati si activi, fiind preocupati sa inteleaga ce au de facut astfel incat sa fie primii care termina de #scrisCOD. Faptul ca au preferat sa ne petrecem chiar si pauza impreuna, pentru a termina de lucrat activitatea, m-a bucurat si a reprezentat, totodata, un feedback pozitiv pentru initiativa mea de a fi profesor pentru o zi. Iata cum, daca experimentarea si jocul devin parte din invatarea, scoala poate fi atractiva.
Reusita acestei prime activitati se datoreaza si elevilor cu care am lucrat, cat si domnului profesor George Trifan, care m-au primit cu caldura si cu entuziasm pentru derularea acestui proiect.” Gabriela Bondrea, voluntar compania Honeywell
A te afla in fata copiilor si tinerilor de azi cred ca este un exercitiu de sinceritate. Nu poti sa mai deschizi nici o cale de comunicare reala cu ei daca nu esti autentic. Cred, de asemenea, ca a fi autentic inseamna a-ti recunoaste vulnerabilitatea. Asa m-am aflat…si eu de vorba cu copiii de la Scoala Metropoluitana A.R.C. despre siguranta pe Internet. Cred ca discutiile acestea…ca de la egal la egal…in lumea aceasta care se indreapta spre orizonturi nebanuite nici de ei dar nici de noi, fara stereotipii, discutiile acestea, zic, sunt solutia pentru iesirea din impas si construirea relatiei cu copiii nostri nu baza pe controlului si a manipularii, ci pe respect si incredere. Ligia Necula, jurnalist Radio Romania Cultural
Cu dragoste, bucurie și prietenie alături de partenerii noștri dragi la zi aniversară
“Parteneriatul dintre Centrul Social Multifuncțional pentru Copii „Sfântul Nicolae” al Arhiepiscopiei Craiovei-Mitropoliei Olteniei și „Școala Metropolitană ARC” a început în primăvarea anului 2016.
Prin intermediul acestui parteneriat, s-au dezvoltat numeroase proiecte socio-educaționale, care au avut ca scop dezvoltarea în rândul copiilor a sentimentului de solidaritate și spirit civic, dar și de apartenență prin socializare și comunicare.
Aceste sentimente și relații între copiii, au fost împătășite și consolidate cu ocazia Sărbătorilor de Iarnă, a Sfintelor Paște, cu ocazia derulării proiectului „Un mățisor pentru o cauză socială”, a Workhop-ului „Campania Anti-Bullying, precum și cu alte ocazii pe care cei doi parteneri le-au considerat utile în dezvoltarea personală a copiilor.
Mă bucur foarte tare că am găsit în ARC un partener dedicat, deschis și orientat spre cauza socială a copiilor defavorizați și care să le ofere totodată acestora oportunitatea cunoașterii culturii antreprenoriale și valorizarea muncii lor, elevii ARC având cunoștințe solide în acest sens.” As.MSC.Mihaela Morăraș, Director
”A fost o experienţă extrem de pozitivă, interesantă, copiii au avut idei curajoase, dar au inventat produse în care au folosit multe informaţii la zi din lumea ştinţei şi tehnologiei! Au pus întrebări inteligente şi au avut prezentări care ar fi putut tenta un investitor vizionar! Felicitări!”Valeriu Ben Giurgiulescu, antreprenor Infomedia PRO
Parintii si povestea lor la ARC
“Am fost 4 ani prikindei si 8 ani arcasi, iar timpul a trecut ca o secunda! Privind inapoi, alegerea facuta acum 12 ani, ni se pare in continuare, cea mai buna! In gradinita si apoi in Scoala Arc, atat Mircea cat si Magda reusesc sa isi urmeze drumul, visele. E un drum pe care descoperim zi de zi cat sunt de importante rabdarea, intelegerea, munca in echipa parinte-profesor-elev. Nu e un drum mereu usor, dar este, cu siguranta, plin de satisfactii. Cand intrebarile si raspunsurile copiilor tai te surprind prin profunzime, stii cu siguranta ca ai „construit”, impreuna cu toti profesorii pe care i-au intalnit in scoala, OAMENI. Iar daca acele intrebari si raspunsuri au cateodata si o doza importanta de umor, sunt OAMENI INTELIGENTI si asta inseamna ca vom lasa lumea pe maini bune! Multumim ARC! La multi ani!” Ana-Maria Roata Palade, mama Magdei si a lui Mircea
” Imi amintesc cu drag prima zi de scoala a baietelului meu cel mare, in urma cu 9 ani , cand descoperirea comunitatii ARC a insemnat pentru noi o raza de speranta si incredere ca scoala romaneasca poate fi si altfel si ca mersul la scoala va fi o permanenta bucurie. Si asa a fost!
Ne-am dezvoltat personalitatea, cunostintele si am crescut frumos impreuna cu ea . Conducerea scolii ARC si intregul ei colectiv a pus intotdeauna pe primul plan dragostea pentru copii , si a inteles ca descoperirea abilitatilor si nevoilor fiecarui copil este cheia succesului in educatie.
La multi ani ARC si sa cresti cat mai multe generatii de succes ! ” Va doresc o zi aniversara minunata si-mi amintesc cu mare drag si dor de primele 6 petreceri la care am participat si noi.” Laura Socol (Spania), mama lui Radu
“Școala ARC a apărut în viața familiei noastre într-un moment când aveam mai mare nevoie. A apărut de un 8 martie, când încercam să găsesc un loc ALTFEL pentru băiatul meu cel mare care refuza să se adapteze și să accepte multitudinea de cerințe dintr-o școală care promitea performanță școlară.
La ARC nu am primit asemenea promisiuni, ci doar mesajul că important e copilul, așa cum e el si colaborand – invatatori, profesori si parinti reusim sa educam IMPREUNA. Am gasit locul unde PERFORMANTA nu trebuie să însemne doar multe premii și concursuri câștigate ci inseamna si COLABORARE pentru binele acestor copii care chiar daca par toti la fel sunt atat de DIFERITI.
Ii doresc scolii ARC la cati mai multi zeci de ani, sa fie deschizatoare de drumuri pentru o educatie ALTFEL, mai echilibrata si mai apropriata de cerintele de astazi ale copiilor, sa aiba parte de educatori inimosi si deschisi si de copii puternici si constienti de forta lor.” Simona Iane, mama lui Cezar si Radu
“Am pornit la drum alaturi de ARC, cred, pentru ca Dumnezeu ne iubeste pe mine si pe fiica mea.
Ne am alaturat echipelor Prikindel si Arc in momente de rascruce din viata noastra. Si am gasit aici iubire si caldura, cred eu esential pentru ca un copil sa se dezvolte armonios.
Multi oameni isi doresc pentru copiii lor ambitii si visele lor neimplinie. Asa am facut si eu la inceput. Dar am invatat si eu prin copilul meu ca iubirea de oameni este cea care ne arata drumul bun; si drumul ei impreuna cu familia si scoala ARC s a aratat a fi unul luminat.
Sper si imi doresc sa credeti ca vorbele acestea vin din strafundul sufletului meu. Si doresc tuturor sa traiasca macar o clipa in care sa si auda copilul spunand: ” Scoala mea e cea mai frumoasa! O iubesc, mami!”.
Dumnezeu sa ne dea tot binele de care avem nevoie si impreuna sa l recunoastem! Va felicit pentru modul in care evoluati si reusiti sa atrageti tot mai multi oameni minunati! Impreuna profesori si parinti putem reusi sa facem lumea mai buna, prin copiii nostri.” Manuela Popescu, mama Dariei
ARC pentru Comunitate
Conform strategiei Şcolii Metropolitane ARC de construire a unui mediu de formare benefic pentru dezvoltarea armonioasă a copiilor, printr-un parteneriat real între profesori, părinţi şi comunitate, am constituit două grupuri de lucru parinti-profesori în cadrul proiectului ȘCOALA BUCUREȘTEANĂ DEZBATE – ALEGE! Scopul este de a contribui prin mai multe activităţi – dezbateri, chestionare, rapoarte- la analiza competențelor instituționale și a rolurilor diferiților actori în crearea unui mediu coerent de dezvoltare a copiilor la nivel de comunitate și la nivel social.
Prim-plan
Excelenta
Interviu cu un medaliat la olimpiadele nationale de informatica: Mircea Roata Palade
- Draga Mircea, care sunt pasiunile, hobby-urile si interesele tale? Ce te inspira, despre ce iti place sa discuti cu prietenii tai, de varsta ta sau mai mari?
Principala mea preocupare este programarea. Imi place sa aflu noutati despre informatica aplicata in viata de zi cu zi.
- La ce liceu vrei sa aplici?
Sunt intre doua alternative: ICHB si Vianu. Nu m-am decis inca.
- De ce un anumit subiect te inspira sau de ce esti pasionat de el. De ce crezi ca este fascinant? Ce experiente ai avut, care ti-au provocat interesul fata de subiect? Are legatura cu proiectul tau profesional? Cum?
Sunt fascinat de programare deoarece o poti aplica in diverse domenii. Concursurile la care am participat, incepand cu matematica, in clasa a III-a, la Euclid, au avut subiecte care implica algoritmi si cred ca au fost o provocare pe placul meu. Cum imi doresc sa devin programator, gasesc o aplicare a algoritmilor in orice fac. Chiar si viata de zi cu zi este un algoritm.
- Care sunt punctele tale academice forte? Cum ai devenit constient de ele, modul in care le folosesti in prezent si cum crezi ca le vei valorifica in viitor?
Sunt o fire curioasa si imi place sa invat, sa descopar lucruri noi. Curiozitatea e cheia succesului, nu a omorat nicio pisica, ci a facut-o mai desteapta. Pe masura ce aflu lucruri noi, imi vin idei si cred ca pot sa transform acele idei in inventii.
In prezent sunt implicat intr-un proiect Microsoft pentru elevi din tara : vom incerca sa le dezvoltam abilitatea de a coda inca de la varste mici ( clas a III a), eu trebuie sa ii ajut sa inteleaga codurile si sa le aplice in jocuri interactive reale, nu virtuale. Este o provocare sa « traduc in limba copiilor « limbaje de programare, dar sper sa ma descurc . Si sper cu aceasta ocazie sa scap de tracul din fata camerei J
- Care sunt punctele tale vulnerabile? Cum le-ai rezolvat in scoala?
Nu imi place sa ies in fata, sa ma laud, prefer sa fiu omul de la butoane, nu cel cu microfonul. Inca nu le-am rezolvat, dar sper ca in timp sa scap de aceasta emotie sau sa mi-o pot controla.
- Cum ai contribui la comunitatea liceului unde ai vrea sa devii membru?
Mi-ar placea sa dezvoltam programe, proiecte legate de softuri si robotica. Sa particip la concursuri care implica coding. Sa reprezint tara mea.
- Ce astepti sa se intample in urmatorii 10 ani? Cum ai vrea sa fie viata ta atunci? Ce planuri de viata ai?
E complicat sa ma gandesc atat de departe, dar cu siguranta voi lucra in domeniul pe care mi l-am propus. Imi doresc sa creez lucruri care sa ne usureze viata de zi cu zi, dar nu singur, ci intr-o echipa pentru ca mai multe creiere la un loc fac mai mult decat unul singur si ideile bune vor aparea mai usor si au sanse de reusita mai mari. Sper sa am firma mea si sa facem acolo softuri utile poate ca cei de la Bit Defender sau MB Technology.
- Ce a insemnat ARC pt tine? Gandeste-te la punctele forte si la punctele slabe. Ce ai putea sa faci, ca alumnus, pentru a contribui la viitorul Scolii ARC?
ARC a fost o scoala in care am putut sa imi dezvolt pasiunile in ritmul meu, in care am avut mentori care m-au indrumat cu rabdare si care m-au spriijnit si m-au sustinut in orice moment. Ca alumnus pot ajuta ARCasii care doresc sa mearga pe drumul programarii sa se descurce cu mai mult curaj printre algoritmi si sa vada in calculator un mijloc de a dezvolta programe, de a rezolva probleme, nu un scop- de a te juca.
- Pe cine admiri? Ai un model? Cine te-a inspirat/ajutat cel mai mult in viata?
Ii admir pe toti cei care au avut o idee, in toata istoria programarii, idee pe care au adus-o la viata. Ma inspira toti acesti oameni care au reusit sa creeze ceva ce toti oamenii isi doreau, dar nimeni nu credea ca va fi posibil. De exemplu, nimeni nu credea cu 50 de ani in urma ca poate avea propriul lui calculator, care sa fie usor de folosit si mai mic decat o intreaga camera.
Il admir pe dl Mircea Tudor- inventatorul roboscan. De asemenea il admir pe dl Talpes- creatorul Bitdefender.
- Care este cartea ta preferata? Gandeste-te la lucrurile pe care le-ai citit, cu care te-ai conectat si de ce. Si despre un articol pe care l-ai citit de curand.
Cartile mele preferate sunt cele Science Fiction, deoarece vad cum isi imagineaza autorii ca va fi lumea tehnologiei peste niste ani. Cel mai recent am citit “Ready Player One”, de Ernest Cline si mi-a placut deoarece combina o cautare de comori cu tehnologia si anume jucatorii unui joc de realitate virtuala cauta indicii ascunse de creator pentru a ajunge la finalul cautarii si a primi un premiu.
- Ce astepti de la liceul unde vei merge, ca sa iti permita sa iti urmaresti pasiunile, sa te dezvolti personal, sa iti atingi obiectivele?
De la liceul unde voi merge astept sa am un colectiv care sa aiba aceleasi pasiuni ca mine, cu care sa pot dezbate ideile pe care fiecare le are si sa dispuna de mijloacele necesare pentru a-mi pune ideile in practica si de profesori care sa ma sustina pe drumul meu si sa ma indrume de fiecare data cand am nevoie, sa nu-mi puna nicio piedica in calea evolutiei.
- Ce iti place sa faci pentru a te distra? Si, dar nu numai activitati academice (rezolvarea de probleme si lecturi stiintifice). Explica de ce gasesti aceste activitati distractive.
In afara de programare, imi place sa ma joc, fie pe calculator, fie board-games, sa merg in excursii cu cercetasii, sa merg la film. Imi place sa citesc fel de fel de informatii-stiri la zi din domeniul tehnologiei.
- Care a fost obstacolul major cu care te-ai confruntat si cum l-ai depasit? poate fi legat de viata de familie, de scoala sau de o activitate extracurriculara. Cum te-a provocat obstacolul si exact ceea ce ai facut pentru a-l depasi.
In diversele softuri pe care le-am construit pentru Oraselul Cunoasterii, fiecare venea cu o noua provocare, dar cel care mi-a dat cele mai multe batai de cap a fost pista de alergare, deoarece avea foarte multe componente electronice si cand rezolvam problema unei componente, o noua problema aparea. Am avut nevoie sa citesc multe despre acele componente si sa discut cu mai multe persoane pentru a identifica toate problemele si pentru a gasi solutia perfecta. Nu m-am dat batut, ca dovada, pista functioneaza acum foarte bine si ii distreaza pe multi copii si adulti deopotriva.
- Ce te face unic? o trasatura sau mai multe trasaturi pe care le ai. Da-mi un exemplu care demonstreaza ca ai aceste trasaturi. Ai interese unice? Scopuri unice? Este deosebit mediul in care te-ai format/ai crescut? Cand te simti mai confortabil? Ce te face sa fii mai mandru?
Fiecare este unic in felul lui, chiar si gemenii, ceea ce este foarte bine pentru ca altfel viata ar fi plictisitoare daca toti oamenii din jurul tau ar fi la fel si ar gandi la fel. Nu ma dau batut asa usor si caut raspunsul pana cand dau de acesta. Cel mai confortabil ma simt atunci cand nu sunt “in lumina reflectorului”, chiar daca eu sunt “eroul principal”. Sunt mandru si de rezultatele pe care le-am obtinut, dar cel mai mult sunt mandru de faptul ca am progresat.
Povestea Sarei – Cum am devenit antreprenor la 10 ani
« Un antreprenor are propria lui poveste, de unde a pornit si de cine a fost ajutat la inceputul afacerii. Eu sunt Sara si va voi spune povestea mea de mic antreprenor. Prima oara am vrut sa ma uit la noua mea masina de cusut, pe care am primit-o de ziua mea. L-am intrebat pe tatal meu care s-a implicat foarte mult in acest proiect, daca ar putea sa ma invete sa cos cu ea, deoarece el a invatat cum sa o foloseasca, iar el a raspuns ca da. Am luat o bucata de material dintr-o pereche de blugi mai vechi si am exersat cusutul la masina.. Mi-am dat seama ca as putea sa fac niste obiecte folositoare si dragute, care ar putea fi daruite si altora sau chiar vandute, asa cum am aflat din povestile despre antreprenori, la Clubul Junior Achievement;
Asa s-a nascut ideea unui portofel din material de blugi.- prima mea creatie. Am simtit ca ii lipseste ceva, un aspect atragator, asa ca i-am mai pus o bucata de volanas si o floricica de material.
M-am dus rapid la tatal meu si i-am aratat creatia mea ! A fost foarte mandru de mine !
Cum am dobandit increderea ca pot deveni asemeanea unei fetite de 13 ani, a carei poveste am urmarit-o intr-un film vizionat la ora de educatie antreprenoriala ?
Mama mea m-a invatat cateva lucruri despre cum isi gestioneaza platile.Tatal meu mi-a povestit deseori despre cum se vorbeste cu clientii. Si bineinteles, orele petrecute la cusrsurile Junior Achievement.
Pana acum am daruit cateva dintre produsele mele, inca nu am inceput sa vand, dar sper ca voi incepe curand.
Imi doresc foarte mult sa reciclez si sa creez produse care sunt Eco-Frliendly, pe placul tutror ! Eu sper ca v-a placut povestea mea de mic antreprenor si sper sa ajungeti si voi mici sau chiar mari antreprenori.
Va multumesc pentru ca mi-ati citit povestea! Sara Cojocaru, clasa a IV-a »
Profesorii ARC – Bune practici
România este o ţară multiculturală, în care întâlnim tradiţii şi obiceiuri diferite. În acelaşi timp, într-o epocă a globalizării şi a comunicării fără granite, este esenţial ca educaţia timpurie să ofere copiilor oportunitatea de a aprecia diversitatea şi bogăţia culturilor lumii. Cursul de multiculturalism pentru clasele primare din şcoala noastră foloseşte toate modurile fundamentale de învăţare, vizual, auditiv, tactil, kinestezic. Îi invăţăm pe copii că oamenii sunt diverşi , popoarele lumii au creat lucruri minunate, care merită să fie cunoscute şi apreciate. Folosind exemple din arta plastică, muzică, tradiţii, literatură, limbă, istorie, geografie , metode de învăţare learning by doing, resursele video selectate de pe internet în acord cu vârsta şi tema aleasă, care îi introduc pe copii în atmosfera unor alte culturi şi moduri de viaţă, jocurile, cursul de multiculturalism creează abilităţi practice , dezvoltă o gândire dechisă, atitudini în acord cu o lume a conexiunilor globale. Perspectiva interdisciplinară a cursului, ca şi frumuseţea materialului auxiliar “Jocul diversităţii”, create in Scoala A.R.C., fac din orele micuţilor o adevarată bucurie ! Prof. Ileana Cernat, autoarea cursului.
The Immersion Method of Teaching English as a Second Language and The ARC Metropolitan School ways of incorporating the method in their classrooms
There are various different methods which are used to teach a second language. One such method is the immersion method of teaching, by which students are taught a second language exclusively through the medium of the second language.The central characteristic of immersion is the teaching of language content and culture in combination, without the use of the student’s first language, and even though we cannot speak of full immersion program, at the ARC Metropolitan School, primary school students are fully immersed for a total of 9 hours of English per week with the help, skills and teaching expertise of native English speaking teachers.
An effective immersion environment involves the teacher speaking the foreign language slowly and clearly and using easily comprehensible language. Hand gesticulation, appropriate modelling, visual aids such as pictures or photographs and ‘ acting out ‘ techniques are used. For students to learn a new language in meaningful contexts, teachers must use every instructional strategy available to them, including the use of actual objects (realia), pictures, videos, and gestures to express meaning. This will allow students to develop comprehension without direct explanation. Through online videos and scenarios, students realize very quickly that language and culture go hand-in-hand. Another, very important, technique is that teachers should consistently weave together familiar language with new words and information, so that students continually develop their language proficiency. In this way, language acquisition in an immersion program closely mimics the natural learning curve for a first language, in which a child is constantly prompted to assimilate new language and meaning from unfamiliar words and expressions. Immersion also includes more elements of discovery- and inquiry-based learning than do other kinds of instructional practices. Students must constantly and consistently decipher inferences and context clues.
Language-immersion instruction consists of language and content lessons, including functional usage of the language, academic language, authentic language, and socioculturally correct language. Unlike a standard foreign-language classroom, the immersion setting provides more opportunities to teach students colloquial versus academic language. Immersion techniques also introduce a language’s cultural and social contexts in a meaningful and memorable way. It is particularly important that immersion teachers connect classwork with real-life experiences. For example, students should learn when to say, „what’s up” and when to say, „it’s a pleasure to meet you, sir.” Every theme/lesson thought in the classroom should have a direct impact and effect on the student, real life and his environment. By applying a broad range of communication styles, teachers instill the expectation that students will use the language in real-life situations as well as in their studies.
Other immersion teaching techniques that I incorporate, successfully, into my classroom are:
-The ability to ask open-ended questions
-The ability to regularly assess students’ comprehension and skills development.
-The ability to think strategically about the various types of student interactions and to vary them, promoting a dynamic learning environment.
Essentially, language achievement in immersion education, when compared to subject teaching, can be attributed to three fundamental variables of successful second language acquisition namely:
- the extent of time
- the intensity of use
- the quality of exposure to the second language.
Still with so many different methods and approaches to teaching English as a second language, or any other language for that matter, I will like to close here with a quote by William E. Bull: „The superior teacher has regularly gotten superior results regardless of the method.” Lili Hamboussi, native english teacher
De ce Debate la A.R.C. ?
“Abilitatea de a dezbate idei şi opinii este esențială pentru viața publică. Astăzi, în secolul al XXI-lea, capacitatea de a elabora, expune și evalua propriile idei şi ideile altora este fundamentală pentru o societate democratică funcţională și o economie dinamică şi conectată global. Programele de dezbateri sunt experiențe transformatoare pentru copii şi tineri.
Cursurile de debate introduse în Şcoala Metropolitană A.R.C, după o programă proprie, adaptată la vârsta şi interesele elevilor , dar şi Clubul de debate în limba engleză, organizat în colaborare cu instructorii Asociaţiei Române de Dezbateri Oratorie şi Retorică, creeză abilităţi academice, dar şi atitudini sociale constructive necesare unui cetățean implicat în comunitate şi unui lider autentic: inteligență, viziune, empatie, eficiență în decizii.
Copiii sunt deschişi, curioşi, dornici de a afla şi de a înţelege. Se antrenează uşor în discuţii, doresc să îşi exprime opiniile şi să îşi apere punctele de vedere. Abordarea transdisciplinară le permite să valorifice creativ cunoştinţele de la celelalte discipline de studiu. Formularea accesibilă a unor teme perene de meditaţie, plecând de la experienţele lor personale – ce este important în viaţă, care sunt valorile de bază, cum să reuşeşti în viaţa, ce este fericirea, ce este dreptatea, libertatea, ce rol are fiecare în societate – constituie punctul de plecare pentru discuţiile din clasă şi le dezvoltă capacitatea de a căuta răspunsuri la întrebările sau problemele care se nasc mereu în mintea lor, de a-si exprima opiniile personale, îi face din ce în ce mai încrezători în forţele proprii şi din ce în ce mai responsabili.
Vizionarea şi analiza unor concursuri de debate organizate în România de ARDOR sau a unor competiţii de debate sau de discurs public din alte ţări îi inspiră şi îi motivează.
Într-o lume în care informația falsă și ideile neîntemeiate sunt abundente, dezbaterile creează o protectie faţă de manipulare, comoditate în gândire, prejudecăţi, intoleranţă, lipsă de responsabilitate.
Într-un program de dezbateri, elevii îşi dezvoltă gândirea critică, flexibilă, argumentarea solidă și capacitatea de a vorbi convingător în public, de a respecta opiniile altora, de a recunoaste o opinie mai bine fundamentată decât cea personală, de a decide raţional pentru alternativa cea mai bună.” Prof. Luiza Cristea
„Este important să ne perfecţionăm permanent pentru a oferi copiilor experienţe optime de învăţare. Abordarea transdisciplinară la clasele mici este o provocare. Am participat în urmă cu un an la un program de formare în Turcia, la Izmir, într-un proiect Erasmus. Experienţa m-a ajutat atât la nivel ştiinţific, cât si pedagogic, prin activităţi practice, experimente, vizite la muzee, schimb de experienţă în şcoli, ateliere de robotică. Colaborând în echipă cu profesori din Italia, Turcia şi Grecia am putut face comparaţii între abordarea problemelor educaţiei din aceste tari, atât la nivel de sistem, cât şi în ceea ce priveşte activitatea directă la clasă . Exprimentand noul într-o manieră multiculturală, prin schimb de bune practici cu profesori care predau în alte contexte educaţionale, am constatat că, perfecţionarea este mult mai eficientă, când îmbină elemente cognitive, emoţionale, relaţionale şi multiculturale.” Prof. Cristina Despescu şi prof. Carmen Tănase
ARC în imagini
O comunitate generoasă Târg de mărţişoare pentru salvarea lui Rareş!
Clubul Junior Achievement în acţiune
Mini-compania micilor antreprenori din Clubul Junior Achievement : investim economiile, achizitionam resurse, producem, facem promovarea produselor, vindem, calculam costurile si veniturile
Dezbatem împreună problemele comunităţii!
Şcoala ARC a câştigat locul I la concursul naţional Fara ură, cu toleranţă, 2017
Invatam sa comunicam in limbi de circulatie mondiala si ne formam o gandire flexibila
“Limba germană sau limba lui Goethe și Einstein este un must-have al societății contemporane. Germana una dintre cele mai răspândite limbi din Uniunea Europeană, este extrem de utilă pentru a avea o carieră sau un business de succes.” Prof. Cristina Petre
Şcoala ARC , Centru de examinare Trinity
ARC – Tech&Society – competitie de inovatie antreprenoriala. Săptămâna Altfel 2017
„Inchipuiti-va o lume in care toate cunostintele ar exista doar in format electronic. Creati un produs sau un serviciu prin care sa satisfaceti nevoia oamenilor de a invata. Sa fie fezabil, sa aduca noutate, accesibil pt cat mai multi oameni” Consultant din mediul de afaceri Valeriu Giurgiulescu- CEO Infomedia PRO.
Câştogătorii ARC – Tech&Society
Festivitatea de premiere ,,Cambridge/ Ket/ Trinity”. Școala noastră organizează, promovează și oferă programe educaționale in străinătate, pentru elevi si tineri. Acestea sunt organizate de scoli specializate din Marea Britanie, Germania, Franta, Spania cu experienta de peste 40 de ani in domeniu”
Learning by doing în laboratorul de ştiinţe!
Biologie, fizica, chimie, biologie cu truse și dispozitive experimentale, microscoape, mulaje, planse, CD-uri, DVD-uri.
Matematica, fizica si antreprenoriatul se invata cu softuri educationale de top , experimente virtuale, simulari de aplicatii in tehnica si industrie, teorie ilustrata in laboratorul de informatica.
Conectati cu intreaga planeta, in fiecare sala de clasa!
Centrul de documentare și informare
Poeţii îi cuceresc pe micii ARCaşi!
Concursul de gimnastică!
Pregătiţi pentru viaţă
Campionatul de fotbal
Sala de muzică
Copii fericiţi!
Tabăra noastră din fiecare vacanţă de iarnă!
Misiunea asumată de colectivul Şcolii Metropolitane Academia Română pentru Copii, profesori, echipa managerială, psiholog, experţi din Comitetul Consultativ este să formăm, în parteneriat cu familia şi cu instituţiile responsabile, o generaţie pregatită să construiască lumea de maine. Profilul absolventului A.R.C.: inteligență, caracter și dorință de cunoaştere. Ne luăm foarte în serios misiunea de a crea o experiență educațională care să modeleze copii cu aptitudini intelectuale si cu talent nativ în elevi implicaţi în propria devenire, bucuroşi să cunoască şi să inţeleagă lumea şi pe ei inşişi, din ce în ce mai capabili să aibă o viaţă echilibrată şi armonioasă, într-o societate pe care să o adapteze la nevoile lor.